Ett steg längre


Igår kom vi ytterligare ett steg längre i utbildningen av Joker. Han har nämligen stått uppbunden på gången. :) Det var första gången som han fick sitta fast där, så Nina var snäll och hjälpte mig att få första gången så bra och lätt som möjligt.

Jag satte fast honom på ena sidan, så att han satt fast i uppbindningen i väggen och Nina höll i grimskaftet på den andra sidan, som om han satt fast på båda sidor, fast med "livlina" första gången. Så om någonting skulle hända, så skulle Nina kunna korrigera honom rätt igen. :)

Joker skötte sig utmärkt! Det var bara en kort stund i början som han trampade runt lite, men annars stod han snällt stilla. Jag borstade och kratsade hovarna medans han stod där. :)

Jag är så himlans stolt över min Joker! (men det visste ni väl redan?)

Jag har bild, men den är tagen med mobilen och det är knappast någon bra bild, så jag väntar lite med att lägga upp bildbevis, i hopp om att kunna ta en bättre bild med kameran eller något. ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0