Tvätta "tassarna"


I söndags så tog jag av plåstret på Jokers knä. 2 ½ vecka med bandagebyten och blåster hit och dit fick räcka! Igår morse och vid intaget kl 15 så spolade jag rent såret med vanligt vatten, bara så att det inte blir nå skit i såret nu när det faktiskt är helt öppet. Gjorde lika dant idag och nu tycker jag faktiskt att såret har fått en liten skorpa! :) Precis det jag ville ha, så det kan läka ihop utan att det blir en massa pill och fix med det hela tiden.

Joker som bara har spolat av fötterna en gång tidigare i hela sitt liv, tog det hela riktigt bra. Han trampade lite och tyckte det var konstigt första gången vi gjorde det, men så fort jag började pilla och tvätta rent såret så stod han stilla. :)

Idag tvättade jag honom till och med helt själv. Han var superduktig! :) Stod helt sitlla, så vi passade på att spola alla fötterna också (är ju så lerigt ute nu när det regnar hela tiden, det går inte att undvika) och det gick ju galant det också. Vilken stjärnhäst jag har!

Annars fick Joker "vila" idag. Man behöver ju inte göra någotning med honom varje dag, jag vill ju, som jag antagligen har sagt tidigare, att han itne ska tröttna på det vi gör, utan att det ska vara roligt och spännande med nya saker. Och än så länge så har han inte tröttnat. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0