En Joker på resa

På förmiddagen igår, lördag, så blev det lastning för tredje dagen i rad. Denna gång var det inte på väg till någon djurklinik utan den här gången gällde det en flytt!

Det är ju så att när matte flyttar så måste Joker följa med, och detta gäller även Jokers kompis Zorro. Vi lastade på Zorro först då han inte går in i transporten om det är smalt, dvs. när mellanväggen är på sin rätta plats. Sedan var det Jokers tur, och ja, vad ska man säga. Han har åkt smalt förr va? Nej, det är ju just det han inte har, men igår när vi lastade på honom så luktade han i två sekunder ungefär, sedan traskade han in lugnt och stilla utan några som helst problem.

Under hela resan när Zorro knasade och fjantade sig i transporten (inte van att åka smalt och fick en anings panik i transporten när vi skulle börja rulla iväg), så stod Joker lugnt och stilla och tog det hela med ro. 

Himlans skönt att han är så duktig och lugn! Beröm, beröm, beröm till Joker!!! 

Efter en skön natts sömn i box med en massa halm så var energin tillbaka och Joker var redo att upptäcka det nya stället han hamnat på.

Ut i hagen på morgonen efter att regntäcket åkt på. (Joker är ju fortfarande tunn och väldigt smal, och fryser också därför väldigt lätt när han blir blöt, och idag regnade det ju.) Var någon annan än matte som satte på täcket idag, första gången någon annan sätter på täcket på honom, och det gick bara bra. :)

Grimman hade jag tagit av helt för första gången igår kväll. Jag tänkte att det är lika bra att han lär sig att det inte är så läskigt att ta av och på grimman. Inte för att han tyckt att det varit direkt läskigt, men han gillar inte att få saker på mulen och kan då ta upp huvudet lite grann och i vissa fall gå några steg bakåt.

Idag satte jag på honom grimman, och det gick superfint! Jag kan inte förstå att han är så lugn och duktig med allt, han är SUPER! Han gjorde ingenting när jag kom med grimman, han stod stilla och lät mig göra det jag skulle. Perfekt.

Igår och idag har jag också trixat och fixat med Jokers sår och penicillinspruta. Båda dagarna har han varit tålmodog när jag klantat mig när jag lindat om hans ben. ^^ Han är bara för söt. Igår sträckte han till och med på sig (jag var väl väldigt uttråkande, hehe), så där som en katt gör. Tar fram frambenen och sänker framdelen och rumpan är i vädret. Hihi.

När jag ger honom sprutan så får han den i halsen. Just när jag sticker in sprutan så ruskar han lite lätt på huvudet och vill bli av med det som stack honom, men sedan står han stilla tills det är klart. :) Kan man säga annat än att han är världens ängel eller?

Han har börjat äta morot också, men bara små bitar, annars blir det problem med att bita sönder dom. ^^ Äpplen är ändå godast och lättare att tugga, så det slinker ner väldigt snabbt. :)

Jag har inte anv. äpplen och morötter som en berömmande godis när han varit duktig, utan det har mera varit bara i hagen när man hälsat på honom och Zorro fått någonitng, men även i transporten (väntetid) och sådant. Vill inte att han ska lära sig att han ska ha godis när han gjort någonting, utan mera som någonting gott som man får ibland. :)

Banan har vi provat också, men än så länge så är det inte så gott, och om de tkommer in i munen så blir det inte kvar så himlans länge, men det slinker nog ner någon dag det med. ^^

Ska som sagt försöka lägga upp filmen och några bilder, men än så länge så finns allting på kameran. Men det blir nog någon gång det med. :)

Hej så länge! 


Kommentarer
Postat av: Madde :D

Det låter ju riktigt bra!:D

Han är ju en ängel han för o vara så liten. :)

2009-11-02 @ 17:57:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0