Lätt som en plätt, men lite tråkigt...


Igår fick Joker sin sista Penicillinspruta och Jokers sår har också (peppar peppar) börjat läka ihop lite smått. Så nu behöver man inte vara så himlans orolig över att sätta i sprutan fel så att han ska få en Penicillinchock eller liknande.

Joker har verkligen uppfört sig superbra hela tiden när jag gett honom alla dessa sprutorna, han har ruskat till på huvudet några gånger men det är liksom tillåtet när man får en spruta instucken i halsen, och sedan hoppade han till en gång, och det var antagligen för att han var lite öm på just den sidan. Så helt klart ett godkänt beteende. :)

Igår satt Joker fast för första gången också. :) Var väl på tiden eftersom att han är sju månader nu. ^^

Han fick sitta fast i boxen, där han känner sig hemma, och sedan hade han inte så mycket "spelrum" om han skulle "tönta runt". Vi hade honom ganska kort och "lös" (knöt ej fast honom, utan höll i den ena änden, medans grimskaftet satt fast i Jokers grimma och var trädd igenom en stolpe i boxväggen. Och ja, behöver jag ens säga att han skötte sig helt exemplariskt?! :D Det enda han gjorde var att skrapa med ena frambenet i boxgolvet. Och eftersom att det är lite det man vill åt, då det är då dem säger till att "okej jag sitter fast, men du, det är lite tråkigt, men jag är okej med det!", så är det helt super och mer än bara godkänt! :D Har han suttit fast förut? Nej.

Så nu ska han börja få sitta fast när jag håller på med honom i boxen och pysslar och borstar osv. :) Kanske han får "smak på det hela" och börjar krångla då, men det visar sig.

Idag hoppas jag att jag sa hej då till (nästan) allt pyssel med att linda om hans ben. Såret håller ju på att läka ihop lite smått nu och det har blivit lite bättre. Nu är jag bara orolig att hans ben kommer att svullna upp så som det var när vi åkte in med honom till kliniken, dvs dubbelt så stort som det vanligtvis är. :O

Om hans ben nu svullnar upp så blir det till att linda på nätterna och gå några promenader med honom på dagarna. Men det ska nog gå bra (hoppas jag). :) Jag är nog allra mest orolig för att han kommer att få hakvar svullnaden i benet när såret läkt ihop och att det förblir tjockare än det andra benet... Men det visar sig!

Nu har Joker i alla fall en tunnare kompres över såret och för att kompressen ska sitta fast så har han fått plåstertape över den. (Plåstertapen är som ett vantligt tygplåster på ovansida, fast med tape på hela undersidan och kompressen är där för att vara själva "plåstret" så att säga). ^^

Jokr gick ju inte något i hagen förut när han precis fått såret, men nu kanske det är annorlunda och då kanske inte svullnaden blir så stor som tidigare. Jag hoppas int epå det i alla fall. 

Igår kratsade vi hovarna också och det gick ju som en dans på rosor! :D

Imorgon tror jag att jag binder upp honom i boxen, kratsar hovarna och borstar och myser lite. :) Det bli nog bra det!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0