Promenad - ute på vift utan kompisar

Igår han jag aldrig skriva vad vi gjorde, så jag gör det idag. :)

Vi var nämligen på en promenad igår, helt själva för första gången! Jg tyckte det passade bra nu när han blivit ledd till och från hagen dagligen i en veckas tid nu. Plus att han börjar känna sig hemma på det nya stället nu också.

Så vi gick en liten bit ifrån gården på en liten grusväg där det sällan kommer bilar. Jag tyckte det var säkrast då jag inte vet hur han reagerar i en ny miljö, med bilar osv när han är helt själv.

Till en början hade han skaplig fart och var nyfiken på vart vi skulle ta vägen. Jag gick med honom direkt ifrån hagen och då tyrodde han väl att vi skulle till stallet där Zorro var. Vi fick "motorstopp" när vi kom till en gård precis bredvid gården där vi bor. Där var det mycket att kolla på (vi brukar kalla det "skrotgården" då det bara är sopor på den gården, överallt är det grejor), plus att det stod en bil och gick på gården med en skällande hund i. Men sakta med säkert sniglade vi oss fram på vägen och till slut så lärde han sig att man inte ska ha handbromsen i när man är på promenad och då gick det helt plötsligt betydligt mcyket fortare är tidigare. ^^

Gick bara en kort bit till för att sedan vända när jag tyckte att vi skulle vända, inte när han tyckte det. På vägen tillbaka kommer det en liten vit bil (från gården där vi bor) och möter oss. Den saktade in, men åkte snabbt förbi och Joker skuttade till och bockade lite halvt och slängde med huvudet... Sedan kom alla stona i hagen bredvid vägen och sprang allt dom kunde så då blev han lite till sig då också, men inte så att han brallade iväg. Tur (*peppar peppar*) att han är lätt att kontrollera, var bara att stanna till så slutade han att konstra efter att bilen åkt förbi. :)

Är nöjd med promenaden.Det var ju ändå första gången som vi gick själv, utan ledhäst och utan en annan människa. ^^ Duktiga Joker!

Band upp honom i boxen när vi kom hem igen efter dewn korta, men ändå långa (för Joker) promenaden. :p

Tredje gången. :) Så himlans duktig! Gjorde inga konstighetar alls. Kratsade hovarna på honom men inget mera, då jag faktiskt gjort ganska mycket med honom redan, och jag vill inte att han ska tröttna!


Joker sitter uppbunden i boxen.


Joker i boxen.

Imorgon blir det borstning och pyssel i boxen, då ska vi passa på att träna på att sitta fast igen också.

Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0