Regn och ruggigt väder


Idag har det regnat hela dagen, så otroligt tråkigt och omotiverande till allting.

Jokers regntäcke var totalt genomblött och han var lite blöt utan täcke som med täcke och jag fick innan lunchtid ta av honom täcket och försöka få det torrt innan kvällen.

Slutade som jag trott - Joker blir genomblöt innan klockan hunnit bli 14 och han står och skakar för att försöka få upp värmen igen, jag öser ut hö i hagen (som han nu duktigt äter, när det lilla gräset som fanns kvar i hagen är slut). Vill få honom att tugga igång värmen igen och kunna slappna av lite så att han inte spänner sig och sedan halkar till i hagen och sträcker sig eller någonting annat dumt, nu när hagen är pissblöt och bara består av gegga. Så onödigt och så himlans dumt om någonting händer bara för en sådan sak...

Jag tokriver i den, faktiskt riktigt städade täckesgarderoben, i hopp om att hitta ett täcke som kan få min älskade Joker varm och förhoppningsvis torr. Jag vill inte att han ska bli sjuk. Men då jag bara haft stora hästar tidigare och inga föl eller shettisar så finns det heller inga täcken som passar Joker. Efter en hel dels täcketprovning av de täcken jag har så bestämde jag mig för att köpa ett nytt.

Jag som till en början hade bestämt mig för att jag inte skulle sätta på Joker ett täcke för ens han verkligen behövde det, och jag trodde att det skulle vara när han vuxit upp och skulle ha samma täckesstorlek resten av sitt liv, istället börjar jag redan nu när han fortfarande växer så det knakar och täckena snabbt behöver bytas ut...

Men vad gör man inte för sin älskade häst. <3

Sagt och gjort, och ett täcke till blev det. Denna gång ett vintertäcke så att han ska kunna ha det vid sånna här tillfällen för att kunna vara varm och behålla lite energi och hull.

Tog på honom täcket på en gång när vi kom hem från affären, och jag tror att det uppskattades. :)

Gav dom mera hö igen efter det så Joker kunde tugga upp värmen lite mera. Synd bara att hagkompisen Zorro blir tjockare och tjockare när dom får så mycket mat. Men Joker måste upp i vikt och att få upp värmen är ju bättre än att fösöka banta ponnyn. ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0