Visiterar från topp till tå

Fick hjälp av Martin nu på kvällen så jag kunde pyssla lite med Joker.

Vi lyfte på fötterna och kratsade hovarna för första gången. Lite krångel med att stå stilla när jag lyfte frambenen, annars gick allting kanon!

Gick igenom honom med piggborsten för att få med en massa lös päls, och ja en massa lös päls blev det och Joker hade sysselsättning under tiden jag borstade och pillade på honom, nämligen gå igenom hela Martin från topp till tå med mulen. Han luktade igenom hela Martin, haha. Han snosade mig i håret, och när jag tog fram täcket så luktade han länge på det, innan han sedan tog tag i det och bet i det. Då fick han knäpp på näsan och fick höra ett tydligt "nej!".

La på täcket från andra hållet den här gången, alltså från hans högra sida. Gick bra, fast några steg åt sidan tog han.



Hans högra kota, där han har såret är fortfarande svullen och varm. :( Hoppas det bara är för såret och inte någon dum grej att det är infekterat eller så. Såret är rent och det har fått en skorpa. Sitter "felet" i kotan? Aja, ska fortsätta hlla koll på det så klart.

Han har mugg på båda bak också. =/ Nu när man får pilla lite utan att ha går undan eller försöker "sparka" bort en så har jag sett att det inte är bara lera, utan som sagt mugg... Aja, blir muggkur för hans del då.

Imorgon blir det liten promenad, så han lär sig grunderna någon gång och på söndag blir det som idag, borstning och lyfta på fötterna. :) Och på måndag blir det nog "vila" så att han får tänka på vad han gjort och vad han förhoppningsvis har lärt sig. :p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0