En duktig pojke

Jag skriver lite "dagen efter" hela tiden nu känner jag, men ni får stå ut med det. ^^

Igår var det andra dagen här uppe i Hudiksvall för Jokers del, han klarade första natten bra och Zorro är en bra "pappa" och beskyddare till Joker.

Första natten var riktigt regnig och blåsig och Joker hade mycket nytta av sitt täcke, då dom går ute dygnet runt, så det kändes skönt att veta att han inte skulle bli blöt och kall under natten. :)

Hela dagen igår fick han ha sitt täcke på då vädret var väldigt ostadigt, och det varvade mellan regn och molningt, det blåste kallt osv. Joker som faktiskt är ganska smal/tunn och har en väldigt fjunig och tunn päls var till och med lite kall under täcket, men förstår det då vädret var rått...

I hagen så provade jag att leda honom med hjälp av Zorro. Zorro på min vänstra sida och Joker på min högra sida, försöker få honom att förstå vad min smackning betyder och tror det hjälper om Zorro gör som jag vill och att Joker då hänger på. ^^ Det gick toppen! Joker gjorde som Zorro gjorde och det är ju bra, för då kan vi, dvs jag och Zorro lära honom kommandon och vad dem betyder. :)

Jag borstade även på huvudet, halsen magen och på benen under tiden jag hade honom i grimma och grimskaft, också det i hagen. Sedan knäppte jag lös honom och lyfte på benen och allting gick över förväntan. :D Han lyfte fint på de tre vita benen, men det vänstra bakbenet krånglade han lite med och verkade nästan vara lite kittlig där.

Tänkte tillbaka lite på vad jag gjorde med honom när han var nyfödd till ca 2 månader, och kom att tänka på att jag lyfte på alla benen förutom just det svarta benet, då jag aldrig kom åt det pga att mamman alltid stod så skyddande på den sidan! Kan det ha någonting med hur han reagerar idag när jag lyfte på benen?

Klappade och tog på honom på hela kroppen, mellan bakbenen och på öronen osv, lite reaktionen när man tog på öronen, men det blir nog bättre om man pysslar lite mera med det. :)

En guldstjärna till min "stjärnelev". :D

Senare på kvällen så tog jag hjälp av Zorro igen och Marillo som ledde Zorro. Vi gick ut på en kortare promenad och tränade på det jag tidigare gjorde i hagen, att Joker ska börja lyssna och förstå mina kommandon, vilket gick jätte bra den här ången också. Bad Marillo vänta en gång medans jag skulle kolla om Joker förstod vad jag menade med smackningen, då han förstod "ptrooo"-kommandot utan Zorros hjälp. Zorro stod stilla då jag smackade och Joker och jag började gå. :) Kan ha varit en ren slump, vad vet jag, men han lyssnade toppen och gick fram på kommando. :)

Mera träning återstår ju, såklart, men vi har kommit en bit på vägen, elle ri alla fall en början. :)

Mvh Emelie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0