En liten sammanfattning

Joker har fått en till ledträning, i söndags. Han var superduktig! Och precis som första gången så använde vi oss utav Zorros hjälp. Joker har börjat förstå riktigt bra. :) Så stolt över honom.

Att sätta på honom täcket går bra precis som alltid, men han har varit lite så att han gärna vill gå framåt just precis då man lägger på täcket, men nu idag så har han faktiskt gått tillbaka till sin vanliga duktiga unghäststil. :)

Just idag, nu på morgonen när jag kollade ut genom fönstret, precis som jag brukar göra varje dag, så kollade jag precis som vanligt efter hästarna, ligger dom, eller vart i hagen står dom osv. Jag kollade igenom hagen med såg bara Zorro. Panik! Vart är Joker? Nu finns det ju träd och sådant som kan "gömma" dem ibland, men jag kollade försäkerhets skull igenom hagen ytterligare en gång till utan att se Joker. Sen se jag ett lila täcke, utanför hagen, på gården bortanför hagen!!! :O :S Hur kom han dit? Hur länge har han varit där? Har han gjort illa sig? Ja, alla möjliga tänkbara frågor for igenom mitt huvud.

Jag fick på mig kläderna fort, tog Zorros grimma två grimskaft, så Martin också skulle ha ett, och så kraftfoderhinken. Lockade på Zorro utan att joker skulle höra, tog på Zorro grimman, berömde honom för att han var duktigt och var kvar i hagen, stängde in honom i skogsdelen och gick igenom hagen mot Joker.

Joker gnäggade och fick syn på mig och Martin komma gåendes med hinken - tack gode gud för att han vet vad hinken betyder nu - så han fick en tugga då han på en gång satte ner huvudet i hinken, och jag trevade efter hans grimma.

Han kom fast på en gång och var knappast svårfångad... Jag är glad att vi kommit så långt som att han är lätt att fånga, både i och nu utanför hagen, på lite mer än en vecka. :)

Det såg ut som att han varit där ett tag då det var massor av hovspår och hans bajshög (kanske var fler, brydde mig inte om att leta), var frusen...

Promenaden från granngården där Joker stod och mumsade gräs, tillbaka till öppningen till hagen gick kanon. Kan man säga annat än att jag är glad ölver att jag tränat honom att bli ledd och infångad. :D

Nu hoppas jag på att han stannar kvar i hagen, och lär sig att ta för sig av höet som Zorro lurar till sig hela tiden...!

Under dagen idag får dom stanna kvar här uppe i skogsdelen, får se om jag uppnar upp helt, men nu ska han väl ändå inte gå igenom tycker jag. Strömmen är på och han får en rejäl stöt om han går på tråden nu.

Tog av Joker täcket nu på morognen, "bara" 3 minusgrader ute, och nu har han blivit riktigt duktig och står stilla när jag tar av honom täcket också. :) Stolt fast han rymmer. Hehe. Glad att han inte gjort illa sig i alla fall.


Bilden: Inte världens snyggaste bild på joker, men härligt att han kan visa sig lite mysigt trött med en jäsp. Zorro och Joker har precis stått och solat på morgonkvisten. Och lagom varm i kroppen så blir man väl lite mysigt trött..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0