En stolt matte. :)

Jag är himlans stolt över Joker. Han är riktigt duktig verkligen.

Igår var inte Martin hemma när vi vanligtvis brukar förbereda hästarna för natten. Det betyder att jag fick sätta på täcket på Joker helt själv, för första gånen, och ja, det är ju inte så många gånger vi har tagit på täcket på honom heller. Tror det här var tredje gången. Och ja, vad ska man säga, vilken toppenhäst! :) Han stod stilla, fast jag fepplade runt och hade mig, haha.

Gud vad jag ääääälskar den här hästen. Hoppas han fortsätter att vara så lugn och snäll. :)

Och idag när jag skulle ta av täcket sjläv, för tredje gången, så stod han faktiskt stilla. :) Första gången han står stilla när jag gör det. Super! :D

Idag ska det bli borstning för Jokers del, han föller otroligt mycket nu och det kliar ju massor på honom, så Martin har lovat att hjälpa till att hålla i honom medans jag borstar. Inte så lätt att göra det i hagen då Zorro går iväg och Joker gärna vill följa efter honom. Lyfta benen ska vi också göra och testa på att kratsa hovarna. :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0