Lite gos och mys

I tisdags blev det bara hagen för Jokers del. Gjorde lite grann med honom så som att klappa på kroppen, klia lite och ta på öronen och benen. Men nå mer blev det inte. Är lite rädd att han ska tröttna om vi gör det för ofta, så lite vila och bara lite socialt och "mini"-visitering i hagen och av och på med täcket blir som bas vid vila. :)

I tisdags var också första gången som Joker fick vara helt själv i hagen i ca 1timme, då jag red Zorro. Och jag kan ju inte göra annat än att berömma Joker för hur duktigt han är alltså. :) Är så himlans roligt att se och veta att han är så lugn i allt vi gör med honom.

I onsdags, dvs igår, så kollade jag hans sår på benen igen, och såret vid kotan på bakbenet har gjort att han svullnat en del, han var lite varm också, men såret såg rent ut och jag tyckte ingenting var annorlunda när jag klämde och kände runt såret...

Joker var duktig och blir bättre och bättre ju mer vi pysslar med honom och lyfter benen osv.

Borstade lite på honom också och lite konstigt tycker han fortfarande att det är när jag borstar på benen. :p Men allting går framåt.

Igår var också dagen då vi bestämde oss för att avmaska honom. Det var tydligt redan i lördags då vi hämtade hem honom att han hade mask, då två STORA maskar kom med i hans träck, inte så fräscht kan jag lova. Och det var ju nästan för tydligt att någointing inte stämde, när han gått på ett bra bete hela sommaren och kommer hem supersmal! Så ja, avmaskning för Jokers del, så får vi se hur det blir nu framöver, och förhoppningsvis så lägger han på sig massor. :) Han skötte sig super, höjde huvudet lite, men stod helt still och svalde det direkt utan någon större protest. 


Vilken ÄNGEL jag har! <3


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0