Täcke för första gången.

Samma dag som Joker fick komma hem, dvs igår (lördagen den 3 oktober 2009) så fick han även på sig ett äcke för första gången. :)

Det var efter att han fått springa av sig lite i hagen med sin nya kompis Zorro, som jag bestämde mig för att sätta på honom ett täcke. Vädret skulle bli dåligt under natten (regn och blåsigt), och för att inte riskera att han blir sjuk på en gång så tog vi "tjuren vid hornen" och satte på honom ett täcke redan första dagen.


Joker i sitt allra första täcke. Ett lila Domanitäcke i strl 105cm. ^^

Joker brydde sig inte det minsta, vilken stjärna! :) Han stod stilla och kollade runt lite grann när jag satte på honom täcket. Martin var snäll och hjälpte mig att hålla i honom, och det gick ju kanon. :)

När vi sedan gick tillbaka till hagen så förväntade jag mig en reaktion, på att han nu hade ett täcke som lät lite grann när vi gick, men han gjorde absolut ingenting. Han var sitt vanliga jag.
En stolt och glad matte var jag då.

Mvh Emelie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0