Vaccination på G


Joker har blivit hemma här nu. :) Han äter bättre, han äter mycket, och han trivs i sitt vintertäcke som håller honom varm och go nu när det är 6 minusgrader ute. Precis, 6 minus, det är sjukt kallt, och vintern närmar sig mer stormkliv. =/ Jag längtar inte.

Undrar hur Joker kommer att reagera på snön?! Han har ju aldrig sett snö förut. ^^ Ska bli kul att se. 

Han lyssnar på mina visslingar och förstår att när jag visslar så ska dom komma upp till skogsdelen, där öppningen är. :)

Kommer jag med blåa IKEA-påsar så vet han att det är mat på G och gnäggar sött. Joker äter mycket hö nu vilket jag tycker är toppen!

Vi har kommit på att han tycker om äpplen också. Så han får några småbitar lite då och då i kraftfodret, vilket han glatt smaskar i sig. ^^

På torsdag, dvs imorgon så kommer veterinären hit och ska vaccinera Joker. Det blir hans andra spruta, så vi får hoppas att det går bra. :) Vi får se, han kan ju konstra jätte mycket, vem vet?! Men jag håller tummarna på att det går bra!

Joker hanteras och pysslas med varje dag. Lite socialt, vi klappar, kollar såret, känner under täcket, kliar på huvudet och klappar lite överallt på honon. :) Han är van mig och Martin nu, men är lite osäker, men ändå otorligt nyfiken på folk som går förbi och på folk som hälsar på dem. Så det känns bra att det går framåt fortfarande. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0