Vaccination


Idag var det vaccination för Jokers del. Veterinären var lika trevlig som alltid och Joker var en klocka som vanligt, reagerade ju inte ens.

Björn (veterinären) sa att han såg tuffsig ut, vilket jag håller med om. Han såg inget på hans hull då han hade täcke på sig, men med vana ögon såg han att han var smal... :(

Det är min första unghäst, så jag vet inte hur dom ska se ut och eller vara. Klart man läser massor i böcker osv. men man har ju ändå inte samma erfarenhet som en som har hållt på massor med unghästar utan att läsa i någon bok.

Vi har ett bra grovfoder och fodrar med ett bra kraftfoder. Men jag kan ju ändå inte hjälpa till så mycket mera.

Joker äter grymt mycket bättre nu än vad han gjorde när han kom, så nu har han ju börjat gå upp lite i vikt, men det går alldeles för sakta... Jag vill inte att någonting ska hända min Joker! Men jag kan ändå inte rå för hur han blivit behandlad och fodrad de första 6månaderna då jag inte var där. =/ Han kunde till och med stanna i växten och sådär som han är nu, och då blir det katastrof!

Jag hoppas på att han blir bättre! Håll tummarna för oss, för Joker!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0