Klinikbesök blir övernattning

Imorse när jag kom ut för att ge hästarna hö kollade jag på Jokers sår. Det var fortfarande fint och rent, men han blödde lite. Så efter att jag gett höet så hämtade jag grimskaft och förberedde ljummet vatten i en hink.

Kom ut igen med grimskaft och vattenhink och kollade och tyckte att knät var mindre svullet idag i alla fall. Kollade närmare och ser ju att hela benet är svullet och från knät och nedåt är det i princip jämntjockt. :O Panik.

Hade tagit ut Zorro ur hagen redan och nu var det bara att ta ut Joker. Tänkte så att han inte halkar om han vill protestera eller liknande. Men, han ville inte gå! :O Han vägrade, något som han aldrig tidigare har gjort. Så vi fick tvätta hans ben i hagen...

Idag har han bara stått stilla, han har gått ytterst lite, fram och tillbaka mellan vatten och hö är väl det han har gjort. Han har inte heller velat södja på benet.

Så idag har det varit hej och hå fram och tillbaka. Telefonen har gått varm och det har varit veterinärer, kliniken i Hudiksvatt, försäkringsbolaget osv osv.

Joker är på kliniken i Hudiksvall nu. Han ska vara kvar där i några dagar. Min baby på klinik, för ett litet sår, som tydligen inte var det lilla sår jag först trodde. Känns så himlans dumt att jag inte från början visste att någonting var så fel som det faktiskt var.

Fast igår så gick han ju faktiskt igenom hela hagen, dock så haltade han, men det skulle jag själv ha gjort om jag hade fått någonting sådant och blivit öm och svullen. Men idag, ett dygn senare så går han inte ens, och han har stått vid höplasten hela netten (bajset avslöjade honom..).

Jag ska ringa och höra hur det är med honom lite senare idag. Vad dom gjort, vad dom tror alt. vet att det är, hur länge han måste vara kvar osv...

Dom skulle röntga hans knä också, det låter dyrt, och är dyrt...! Hoppas, hoppas att det inte är någonting allvarligt.

Håll tummarna för oss, för honom!

Jag berättar mera sedan när jag vet lite mera. :)

För den delen. Joker var super duper duktig när vi lastade honom. :D Det är min häst det där. Duktig i "skolan". Förhoppningsvis bäst när det gäller också. ;P

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0