Dagen idag

Jag tänker inte berätta i detalj vad som varit dom senaste dagarna då bloggen inte uppdaterats, jag kommer knappt ihåg vad som hänt och om jag kommer ihåg så orkar jag inte skriva... Dock kan jag berätta lite övergripande vad som hänt, bara så alla (och jag) hänger med på noterna.

Joker har antingen vilat och bara blivit borstad, eller så har vi tränstränat eller ledtränat (i hagen).

Idag har dock Joker, efter två dagar med bara snabbt borstande, ledtränats och tränstränats. Han har såklart ochskå blivit borstad och så, men det sker ju varje dag.

Tränsträningen har flugit fram i det positiva spåret på den senaste tiden, han har nästan slutat att gapa och joxa med bettet när han har det i munnen, vilket man ju vill uppnå - en så lugn mun som möjligt! :) Och så har han ju blivit så duktig så han bara gapar direkt bettet kommer. :D Min duktiga pojke!

Ledtränade i hagen innan vi gick in i stallet. Har börjat leda honom i hagen då han, tro det eller ej, krånglar lika dant utanför hagen... Går från öppningen och då börjar han krångla direkt. Jag försöker få honom på andra tankar och går åt olika håll, stannar, backar och låter honom få andvända hjärnan lite grann.

Kan ju säga att vi inte ens försökte oss på att nå vårat mål för veckan som vi precis paserat - att gå till skogen. Vi skulle antagligen klara det lätt osm en plätt, men tiden räckte inte till och då blit tålamodet kort, vilket det inte får vara när man gör något nytt, det är som en regel jag har när det gäller Joker.

Vi ska försöka få med en "medhjälpare" till stallet som kan leda Zorro ¨så Joker känner sig tryg första gången vi går bort dit. :) Vi tar tag i samma mål fast lägger det denna vecka istället, eller vi fortsätter med målet så att säga, haha.


Joker påväg in i kameran. ;)

Kommentarer
Postat av: M L I

Vilken härlig häst du har! :)

2010-05-12 @ 18:24:55
URL: http://semlur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0