Dagen idag

Idag följdes planeringen. Det blev lite snabbpyssel på gången innan vi tog på skydden och gick en sväng runt gården.

Joker var nyfiken, men tyckte att det leran/vattnet på marken var mer läskigt än fåren och alla saker på gården. Zorro var med han också och fick gå först som ledare och visa att ingenting alls var farligt. Tur att man har en äldre häst också, som man kan ta hjälp av i dessa situationer. :)

Marillo var snäll och hjälpte till idag också, hon ledde Zorro medans jag ledde Joker. Dock hjälpte hon till mycket mer än så, men det här är ju en blogg om Joker och inte om mina stallsysslor och vad jag gör med Zorro. ^^ Hehe....


Joker och Marillo i hagen för några dagar sedan. 

Satte om Jokers toffsar idag också *peppar peppar* så hade han inte kliat sig något när toffsarna satt i och han gick hela dagen i hagen med dem. Imogon hade jag dock tänkt att ta ur toffsarn, ska ju inte slita för mycket på manen hade jag tänkt. Får göra om toffsarna om några veckor igen, helst skule hans man vara totalblöt då, så man får lite styrsel över den. :)

         
Några bilder på mig och Joker...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Glad påsk :D

Glöm inte min tävling i min blogg :D

http://borasryttaren.blogg.se/2010/april/paskens-blogg.html#comment

2010-04-03 @ 09:34:10
Postat av: ASTRIDS TRÄNING

SV: ja på bilden ser den ut att göra det faktiskt.. dock inte så mkt i verkligheten.. men som sagt ska den kollas upp, han har väl breddat sig..:P

2010-04-03 @ 12:26:42
URL: http://astridstraning.blogg.se/
Postat av: caroline

ok vårt hö har rätt dåligt protein i sig därav ger jag så mycket kraftfoder. Våran får i princip fri tillgång vi har kollat hur mycket han orkar äta och det är inte mer än 8 kg. Jag tycker att föl ska ha fri tillgång för det är oftast svårt att få dom att äta så mycket som man skulle vilja. Men fri tillgång behöver ju inte vara att det står en stor rundbal ute i hagen..kan ju lika gärna vara att man väger upp såpass mycket hö som räcker hela dagen eller att man portionerar ut det men att hästen aldrig går utan hö.

2010-04-04 @ 12:16:19
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0