Gårdagen

Igår var det lite stressat, eller Joker var stressad och kom aldrig riktigt till ro när han stod på gången och borstades. Det kan ha varit för att han var hungrig eller så var det för att det var folk i stallet som han inte riktigt kände igen och då blev lite uppe i varv och ville hälsa (han är ju som en hund när det gäller sådant). ^^


Nyfiken Joker i hagen. :)

Satte på Joker tränset också när han fick komma in i boxen (tränstränar bara i boxen än så länge), i alla fall så gick det bara bra. :) Han har blivit riktigt duktig och gapar direkt för att kunna få bettet i munnen, utan att ta upp huvudet. Vet inte om jag sa det igår, men jag tränsade i lördags också, precis på samma sätt och med framgång även då!

Joker har blivit så att nu ska han ha allting i munnen - när jag sätter på honom grimman så gapar han och biter tag i grimman och håller fast den(?!). Han har blivit lite bättre, men det finns fortfarande gånger då han bara vill gapa och ha in det i munnen, men vi jobbar på det. :)

Just ja, Joker hade ett sår (liknande broddtramp) på sitt vänstra framben, det benet som han skadade i höstas, eller ja, han fick ett sår på knäet och han ömmade så mycket att det svullnade upp, eftersom att han inte ville stödja på det ordentligt (känslig häst).
Såret är på framsidan av benet - mellan kotan och hoven och det ser ut som ett broddtramp. Nu har ju Joker varken brodd eller skor, men Zorro har. Kankse har dom lekt och stegrat eller dyligt och Zorro kommit åt Joker med en av broddarna...
(Nu är dock broddarna urtagna då Zorro skoddes om igår och snön/isen verkar vara besegrad av solens värme!)

Tog ut Joker ur hagen då jag såg en massa blod på hans vita strumpa och lokaliserade ett litet "köttsår", gick upp till stallet och ställde honom precis utanför ingången och tog en svamp och en massa vatten och gjorde rent såret. Jag höll i Joker medans jag gjorde rent såret och det är väl egentligen hit jag vill komma, för han var så himlans duktig och stod helt stilla och lät mig blöta ner hans ben och göra rent hans sår, trots att han itne satt fast eller var uppbunden på något sätt så stod han stilla och lyssnade på mig - som om han redan varit me dom det miljoner gånger! Kan ju tillägga att det inte var någon fara med såret/benet.

MIN DUKTIGA JOKER!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0