Gosigt värre

Anledningen till att det inte blev någon uppdatering igår var för att jag var så himlans trött, plus att det inte hände så mycket.

Blev faktiskt lite ändring i planeringen igår och idag. Igår för att jag fick alldeles för lite tid så Joker blev snabbt borstad och fick kratsade hovar och sedan fick han gå in i boxen.

Idag blev det dock en massa pyssel och ingen promenad som jag först planerat.


Joker är avslappnad där han står på gången efter lite pyssel. :) (Mobilbild)

Det har ju regnat här i Hudiksvall större delen av dagen, så Joker hade "regnpäls". Gick genom honom med "schäferskrapan" som jag fick låna av Nathalie, borstade sedan igenom honom så de mesta av spånet kom fram från djupet. Joker ligger ju ner ganska mycket nu då han växer så när han är inne så blir han alldeles spånig, oh med hans långa päls så går det minsta spånet in på djupet och går liksom inte bort ordentligt när man borstar. Tur att "rotborsten" finns! :)

Var nogrann i borstningen, tog mig tid, inte längre än han klarade av och hade tålamod till, men han tycker det är mysigt när jag pysslar med honom och han står och bara jäspar och vill att jag ska fortsätta. :) Gulliga, underbara häst!

Sedan gjorde jag "toffsar" i hans man så all man ska hamna på en sida, så jag kan jämna till hans man så den blir rak och inte taggig som den är nu. ^^


Toffsar i manen. (Mobilbild)

Kommentarer
Postat av: caroline

sv, hon har rätt stora hovar och vill jag inte dom ska bli större så sulorna hjälper till att hålla ihop dom lite:)

2010-04-02 @ 20:09:54
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0