Lördag

Idag blev det en lugn dag för Joker. Han fick gå i hagen hela dagen och efter intaget så blev det lite enkelt pyssel på gången. :) Tycker det är bra med en vilodag sådär, så han verkligen får tänka efter på vad som hände igår då vi gick promenad, för imorgon är det ju det stora testet, då ska vi gå runt gården helt själv, utan någon "ledarhäst" som sällskap. :)

Jag kan även berätta att...

Joker börjar bli könsmogen eler nått i den stilen i alla fall, kan jag ju skriva. Idag när Zorro kissade i hagen så luktade Joker på honom och flemade allt han kunde och sedan ställde han sig och kissade på samma ställe som Zorro precis kissat på... *peppar pepar* så är han inte direkt bråkig i hanteringen ännu.

Funderar på att behålla honom som hingst och visa honom på rådgivande bedömningen nu i höst, men vet inte hur jag ska göra faktiskt. Är väl en period jag är i nu, när jag tvekar på om jag ska behålla honom som hingst eller kastrera honom. För när han väl är kastrerad så går det inte att få ogjort. En valack är ju bra på sitt sätt, men jag vill veta OM Joker skulle kunna bli någon avelshingst. Skulle vara kul om han kunde bli prestationshingst, synd bara att det kostar skjortan att ta fram dom och få dom godkända.

Sedan är det ju det här med stallplats när man har hingst, det finns ju inte många som tar emot hingstar tyvärr. Hoppas, att OM jag behåller honom som hingst, att han då sköter sig som han gör nu, och att han förblir lugn, men det är ju inget jag kan bestämma över så värsta mycket, jag kan "bara" se till så att han blir uppfostrad på et bra sät och på så sätt lyder mig när jag ber honom. :) Håll tummarna för att jag lyckas så bra som jag hoppas, med den saken!


Tror ni att min lilla krabat kan vara något hingstämne? Vilka är kriterierna?

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag vet ju inte var du bor, men om du tänkt behålla hon som hingst så tar de emot hingstar där jag har min unghäst www.ldstables.se Kolla in!



MVH Malin

2010-04-04 @ 12:02:26
URL: http://mindcooler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0