Nej men...

Jag skrev visst inget inlägg om gårdagen, haha, jag som var så säker på att jag gjorde det igår. Ber om ursäkt för det. Jag uppdaterar nu då. :)

Ändrade om i planeringen, (ny planering ska komma upp) så igår blev det tränstärning igen. Igår gjorde jag dock lite annorlunda mot vad jag brukat gjort tidigare... Jag tränsade - tränsade av, tränsade - tränsade av osv. Ja så gjorde jag några gånger, kanske 3-4gånger och jag tror det blir bättre med det här, varvat med att ha tränset på när man väl tränsat honom. :) Allting gick bra, han vill dock ta upp huvudet lite grann när man ska få in betet i munnen första gången, men eftersom jag vet om det så tog jag lös bettet från ena sidostycket och tränsade över öronen först (vilket inte alls är något problem) och sedan sätter jag i bettet i munnen. Efter att jag gjort så första gången så tränsar jag "normalt".

Borstade honom och kratsade hovarna när han stod på gången en stund innan jag började med tränsträningen. Min söta häst tycker verkligen att det är supermysigt när man håller på och pysslar med honom. ^^

Kan ju skriva in den nya veckoplaneringen i det här inlägget..

Onsdag: Ledträning (promenad runt gården åt höger). Sadelträning.

Torsdag: Vila. Borstning och pyssel.

Fredag: Ledträning (promenad runt gården åt höger). Tränsträning. (som tisdagens träning)

Lördag: Vila. Snabborstning + kratsa hovarna, (jag är ev borta hela dagen).

Söndag: Sadelträning (med sadelgjord). Tränsträning.

Nästa vecka ska Joker få vila sin kropp och knopp lite mera än han gjord dessa två veckor. Han behöver smälta det som varit och gjorts, så det känns bara bra. :)

Veckan efter det ska vi fortsätta med våran ledträning och även utöka den med att försöka göra en volt runt mig (förberedande för longering). 

Kommentarer
Postat av: N

SV: Skitsöt, va är det för pålle? :D

2010-04-07 @ 18:57:29
URL: http://blackijacki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0