Promenad

Det har inte hänt så mycket dom senaste dagarna. Joker har blivit borstad alla dagar förutom i förrigår då det regnade och han var blöt =minbdre lyckat att borsta honom.

Igår när jag skulle ta in honom så tog vi en omväg in till stallet. och gick en bit bortåt och sedan tillbaka, bara för att han skulle få använda huvudet lite. I och med att jag inte "planerat" att göra detta så hade jag bara vanligt grimskaft och inga vantar och ingen hjälm. Jag visste att han skulle vara busig då han inte leker lika mycket i hagen nu, som han gjorde då "Lillen" stod där, men Joker uppförde sig faktiskt riktigt bra! :) Han försökte busa till det lite på bvägen tillbaka, då vi precis vänt för att gå till stallet, men jag använde "arga rösten" och han lyssnade på en gång. Så duktig! :)

Idag planerar jag att gå till skogen dä snön smält. Den ligger nära gården och är lagom avstånd för Joker. Det som är idag är att jag vill ha en medhjälpare med mig som leder Zorro först, då är Joker  trygg och vet att Zorro tar alla faror. Haha... Nu är kruxet att jag inte vet säkert om jag får någon med mig till stallet eller inte, utan vet det först senare. Så himlans typiskt. Om så är fallet, att jag blir utan medhjälpare får jag väl ta en promenad med dem båda. Men börjar Zorro fjanta (vilket han kan göra) så börjar antagligen Joker fjanta, och två fjantiga hästar är ingen höjdare, då Zorro brukar kasta sig och vända sig om blixtsnabbt och galoppera i sidled och Joker brukar slänga med huvudet och ställa sig på bakbenen och slå med frambenen. Ingen höjdarkombination som ni märker. Haha. Vi får se hur det blir helt enkelt!


Joker rullar sig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0