Sadelträning och promenad

Förlåt, jag blir lite förvirrad när jag vet att jag redan skrivit ett inlägg på dagen, dock inte idag men igår, och då skrev jag ju om dagen som var i förrigår och alltså inte om gårdagen - gör det nu istället och även om dagen idag. :)

Gårdagen bestod av borstning och vanlig daglig skötsel på stallgången. Joker var lugn och tänkte efter lite mera än han gjorde i söndags, då var det mest hafs och slafs så att säga... Han kunde slappna av och var "sig själv" vilket var väldigt skönt. :)

Passade på att sadelträna honom, var ju ett tag sedan. Fortfarande på gången.
La på sadeln, han stod stilla, tittade på mig men gjorde inget väsen ifrån sig, han tyckte att det jag gjorde var okej med andra ord. Toppen! Gjorde sedan som jag brukar - ruska på sadeln, flytta den fram på halsen och ruska på den där och lika dant längre bak på ryggen/rumpan. "Slog" med stigbyglarna (bara på sadeln) på båda sidorna. Sedan la jag lite utav min vikt på sadeln (så mycket som nu gick med en sadel lös och jag ståendes på sidan och försökte hänga lite vikt i sadeln), gjorde detta på båda sidor, han reagerade INGENTING alls, inte ens lite grann! Var riktigt nöjd med honom kan jag lova. :)


In action.
Ån alldeles bredvid oss på våran högra sida.

Dagen idag bestod av en "promenad" på plätten alldeles bredvid deras hage, där har vi inte varit någon gång, plus att den plätten blir lite mer öppet och betyder lite mera frihet för en häst (såklart), speciellt för Joker som blivit ledd på vägar och på lite mer mindre utrymmen så att säga, inte direkt på öppet fält om jag säger så (svårt att förklara då det varit så olika).

Joker var nyfiken men lite tillbaka/osäker på vissa grejor som var på/omkring den där "plätten". Jag vill ju att han ska få förtroende för mig och då är lite småtester en bra grej tycker jag. :) Han var duktig, dock blev han som sagt lite osäker vissa gånger, men när han märkte att vi var påväg tillbaka så blev han lite kaxigare och ville busa, vilket inte jag tyckte då han blir lite överallt och det är inte direkt någonting jag vill, haha. ^^ 


Han börjar bli stor nu, måste mäta honom igen, jag syns ju inte ens bakom honom nu ju när vi går. 1åringen börjar med andra ord blir stor. :)

 
Närmar oss ett rör som det rinner vatten ur. Han är nyfiken men lite feg.


Här ska han börja busa när jag vill fortsätta framåt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0