En stjärna

Natten till idag fick Joker stå inne. Funderar på om han ska få göra det nu ett tag, så hans sår får läka lugnt. Han har ju fått ett ganska stort sår vid svansfästet och när han viftar bort flugor osv så går såret upp. Han är lite svullen och hatar mig när jag ska tvätta och göra rent. Man får passa sig lite för hans bakben, även om han aldrig sparkat så visar han tydligt att han har ont.. =/

Sen är ju inte det de enda såret han har. Han är full i sår - riktigt roligt med rötmånad på det. Inte. Men man får göra det bästa av situationen. Tänkt eatt om han får stå inne så slipper han hagkompisens bitande, dvs inga nya sår nattetid i alla fall. Sedan slipper han få upp alla sår och slipper även knott och mygg som irriterar i såren så de aldrig får en chans att läka.

Igår blev han spolad om fötterna och igår satt han även fast i spolspiltan/stalgången samtidigt som jag spolade vilket är första gången vi gör så. Hade hans grimskaft fast som vanligt så jag fick lite "styre" om han skulle protestera eller liknande. Dock gick allting bara bra. Bakbenen är det fortfarande lite läskigt att spola, så dem lyfter han högt. Hehe. =) Annars kan jag inte säga mer än att han är världens stjärna som utvecklas så mycket hela tiden. =D

Ska börja komma igång lite mera nu så vi tar upp !skolan" igen. Sommarlovet är nu över!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Sv. Jag anser att man tar bort något som påverkar utvecklingen när man skär dem så tidigt. Sen så är det inte alltid att avgöra i så pass tidig ålder om det är ett passande hingstämne, alla utvecklas inte som man tror. Han skall visas som tvååring på rek.:)

2010-08-18 @ 08:53:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0