-29,8 grader (lite för kallt för mig)

Joker bryr sig inte det minsta om att det är iskallt ute idag. Han är som ha brukar och ser inte ut att må så dåligt över att det är skitkallt ute. ^^ Han bryr sig inte alls när det är snöstorm, inte heller när det är minusgrader så man själv "fryser ihjäl" av att bara titta på temometern. Han bryr sig inte om regn och inte heller om solsken (mer än att det är jobbigt med flugorna och alla insekterna).

Jag är verkligen lyckligt lottad, som har en häst som inte bryr sig det minsta om vädret, som är nyfiken på allting och som dessutom är bara min. Joker är helt otrolig! =D Så lite som kan göra mig glad när det gäller Joker, han får mig verkligen att stå ut i snöstormar (och alla andra väderslag), bara för att jag vet att han tycker om snön och inte bryr sig om vilket väder det är. Sådant här betyder mycket för en hästägare, eller hästmänniska över huvud taget!

En positiv häst får en positiv ägare. =) Och bara tanken av att Joker alltid är så glad och nyfiken på allting, får mig att vilja åka till stallet även om det är 29minusgrader ute och jag vet att jag kommer att frysa sönder innan jag kommer hem igen - det är det värt!


Bild från förra vintern. Mitt lilla charmtroll! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0