Ännu mera vila, ännu mera krångel

Joker har fortfarande lite vila då temperaturen här är olidlig, i den benämningen att man lite smått "fryser ihjäl" när man går utanför dörren. Vi har kring 25-31minusgrader hela dagarna och det är lite för kallt för mig. Kanske jag bör satsa på ett varmstall till nästa år, med ridhus. Haha.. Nä, usch vad bortskämd man blir då, tror inte heller att jag skulle vara ute någonting med Joker då ju och så ska det inte vara tycker jag!

Jag pratade ju en del om Joker och hans stegringar förut och ett tag blev det ju bättre, men nu är det tillbaka igen. Jag är fortfarande mitt konsekventa jag i all hantering, men det är ju när man leder honom in och ut som han trotsar och stannar och sedan stegrar. Och ALLTID så går han bara på framåt utan några som helst problem när någon går bakom honom (och gör ingenting mer än att gå).

Så fort han stannar så vänder han iväg baken åt ett annat håll, så att han står rakt emot mig. Så han försöker "sätta mig på plats". Nu när jag leder honom så har jag ett dressyrspö i ena handen, så om och när han stannar (dock gärna innan), så har jag en chans att få fram honom och även en chans att kunna dutta lite smått på hans mage, om han skulle få för sig att ställa sig. Dock går det mera bakåt än framåt, tills någon ställer sig bakom honom, då traskar han snällt framåt som att ingenting hänt. :S Jag måste hitta på en fungerande metod helt enkelt. Tror jag vet vad jag ska prova, men berättar om det då!

Hoppas i alla fall att ni hade en trevlig Julafton igår och att julfirandet inte är över än. =)

Kommentarer
Postat av: Emelie

Avskyr kylan när den är -25 och uppåt. Det är hemskt! Nu har vi dock -5 grader ute, det känns ju nästan som värmebölja haha!

2010-12-30 @ 13:10:16
URL: http://semlur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0