Hur mycket klarar han egentligen?!

Var dit på lunchen idag och tog en promenad med Joker idag igen. Gick åt andra hållet idag och hade kedjan under hakan denna gången, vilket gick mycket bättre. Fick med mig Nathalie och hagkompisen "Liten" också.

Det som jag blir lite fundersam över är hur mycket jag ska våga aktivera Joker. Just nu känns det som att han skulle klara av promenader på 5-10minuter varannan dag, (har dessa två dagarna endast gått runt huset/stallet, då jag som sagt vill ha kontroll innan vi beger oss ut på vagarna), plus att han skulle klara av ongering i både skritt och trav i 10minuter varannan dag, utan att bli trött.

Nu när vi går runt huset/stallet och antingen går ut till hagen direkt, eller går in i stallet igen för att göra iordning honom och pyssla med honom ytterligare, så vill han bara fortsätta. Men jag vill inte pressa honom, vilket jag vet att jag inte gör nu, men just nu blir man lite tveksam om jag skall öka hans promenader och longering, eller om jag ska låta det vara som det är just nu.. Tåls att tänka på!

Nu på kvällen så blev manen halvt flätad och lite havt toffsat. Där manen var tunnare, men "åt fel håll" fick det bli toffsar och där manen var tjockare men "åt fel håll" så blev det flätat. Vill ha manen på en och samma sida innan jag friserar manen på honom, därför håller jag på att "trixa" med den nu - bra träning för Joker också! =)

Go´ kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0