Kvällen

Var till stallet i vanlig ordning nu på kvällen för intag och nattning av Joker. Kratsade hovarna (vilket för övrigt går så himlans bra nu så det är inte sant, var ju en period där han krånglade massor med sina framben), borstade och hängde lite smått på honom.

         
Miniatyrbilderna är klickbara!

Nu måste jag ju berätta om stora framsteg vad gäller tyngd på ryggen!

Joker står alltid uppbunden i stallgången när jag lägger vikt på hans rygg (i form av mig själv), då jag gör allting själv så vill jag inte att han ska trampa iväg när han är "lös". Idag stod jag som vanligt på pallen (gör alltid det när jag tränar dyngd på ryggen!) och så började jag (som vanligt) med att "checka läget" och a en arm över hans rygg, klappade lite på den andra sidan och sedan la jag över den andra armen och gjorde lika dant med båda armarna över Jokers rygg och är allting okej då, dvs att han står still och inte reagerar på någonting jag gör "där uppe" så "går" jag tillbaka och står som vanligt på pallen innan jag börjar om. Denna gången lägger jag dock vikt på ryggen och "hänger" på honom lite smått.


Joker var superbusig i hagen idag när jag var där på lunchen. ^^

Nu till framsteget!

Han stod och tuggade och tyckte att "det där var väl ingenting". Hur kul är inte det?! =) 

Jag gjorde samma sak på båda sidor och han tuggade och visade att han var avslappnad och tyckte att det var hur okej som helst båda gångerna. Vi har nått ett av många små delmål nu! Det känns jättebra att gå vidare från det här om ett tag. Eller ja, det blir väl i mars/april som jag hänger helt på honom och i april som första uppsittningen är. Längtar massor!

För den delen så går det superbra nu med att leda honom in till stallet och ut från stallet, inga stegringar alls! =)

Kommentarer
Postat av: Matilda

Tack vad kul att du gillar den. :D

2010-12-18 @ 10:00:39
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: emilia

söt joker är, hur gammal är han?

2010-12-19 @ 15:38:52
URL: http://espot.blogg.se/
Postat av: Liza

vilken fin design och kodning du har. Några tips?

2010-12-20 @ 01:16:27
URL: http://ponnyryttarinnans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0