Snön har tagit över..

Snön totalt vräker ner här och nu har det snöat i, ja, jag vet itne hur många dagar, vågar jag säga en vecka?! Jag har börjat tagit för givet att det snöar nu.. Vi har ingenstans att lägga snön. Vissa av vägarna som plogas har plogvallar som når upp till de stora traktorernas backspeglar. Är inte det helt sjukt? :S Vart hade "väderguden" tänkt att vi skulle lägga all snö? Man får skotta och ploga konstant och ändå är det 25cm på samma ställa någon timme senare. Inte okej!


Det kräksnöar i Hudiksvall.. (syns dock inte på bilden)

Det plogades runt stallet igår kväll när jag tog in Joker, kring 18-tiden. Imorse var det upp på halva smalbenen med snö och nu vid lunch så var det precis under knäna på mig. :O Mycket snö! Synd bara att det varit så i några dagar nu..

Nog pratat om vädret (som för övrigt har en stor betydande del för oss hästägare)!

Joker fick i vanlig ordning vatten nu på lunchen, då dem inte har vattenbalja ute vintertid, så vattnas hästarna för hand på lunchen och så istället. Joker och Liten fick även lite mera hö.

När Joker hade druckit färdigt så stod vi i hagen och bara myste lite grann, han är bara för go min lilla häst! Jag plockade bort is från hans täcke, någonting som Joker älskade att äta. ^^ Han stod och sög på dem, som en liten karamell och när han såg att jag hade en ny isbit i handen, så tuggade han snabbt upp den han redan hade i munnen och tog så försiktigt den andra isbiten ur min hand. Han var så himlans mysig och lugn och la huvudet i armarna på mig och ville bara mysa. =) Söta, underbara Joker!


Idag var Joker otroligt mysig! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0