Världens sötaste arbetsmyra!

Var i vanlig ordning till stallet över lunchen. Pysslade med Joker och borstade honom länge. Han stod hur snällt som helst, trampade inte runt och verkade nästan lite trött. Men det va det sista han var..

Idag när jag kom ut och skulle hämta in Joker, så ropade jag på honom i vanlig ordning. Han stod och grävde i snön och hade huvudet gömt i snön, haha. Supersöt! Han tittade upp och kom sedan i full galopp mot grindöppningen. Han ville hitta på någonting, det syndes i hans ögon.


Mitt busfrö vill aktiveras! ^^ Bilden är från tidigt i våras.

Vi traskade upp mot stallet, jag öppnade dörren och där stannade Joker... Han ville inte gå in i stallet. :O Efter lite smått övertalande så kom vi dock in. När vi sedan var klara i stallet och gick ut igen, så var det som att han tänkte "Jahapp, vad ska vi hitta på nu då matte?". När han insåg att vi bara skulle ner till hagen igen så stannade han där. Nu ville han inte gå in i hagen heller..

Han vill så gärna hitta på någonting, och ha någonting att göra varje dag, så jag känner mig nästan elak när jag "bara" pysslar med honom, men är så himlans rädd att han tröttnar på att "jobba"/aktiveras och slutar att tycka att det är roligt.. Dilemma, fast kanske ändå inte.

Imorgon hade jag tänkt att han ska få pulsa i snön, antingen genom longering eller så pulsar jag med honom och promenerar en bit. 


Förra vintern i en del av hagen.

Jag tänkte nämligen att vi skulle göra det idag, men valde att han skulle få vila lite idag istället (med det ville tydligen inte Joker), eftersom att vi gått och "aktiverat huvudet" två dagar i rad. Jag måste helt enkelt öka aktiveringen. Min lilla arbetsmyra vill aktiveras mera, han har bevisat det nu - han är väldigt tydlig när han "förklarar"/säger någonting. =D

Nu ikväll planeras det bli tränsträning och jag ska "klättra" lite på stolen och lägga lite tyngd på ryggen. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0