Dom vuxna hästarna gör...

Jag vet inte hur era hästar är att kratsa hovarna, men min andra häst Zorro lyfter bakbenen när jag kratsat klart frambenet på den sidan. Alltså om jag kratsar höger fram och släpper det så lyfter han automatiskt sitt högra bakben för att han är så varn att jag kratsar det efter höger fram så att säga.

Den här veckan har jag "kört hårt" och kratsat Jokers hovar varje dag direkt efter intag, och nu gör han lika dant. ^^ Fast bara på ena sidan, den högra. När jag släpper hans framben så lyfter han sitt högra bakben. Är inte det gulligt när dom är så smån och gör sådant?! :)

Jag var glad för det, och är fortfarande. Jag brukar "bara" kratsa hovarna varannan dag på Joker, mest för tt han inte ska börja krångla så mycket md sina ben. Vissa kratsar dom bara någon gång i veckan, vissa ännu mera sällan, och vissa är stenhårda med det och kratsar ofta. Jag har nu börjat kratsa dom varje dag i alla fall, just för att undvika hovböld och dyligt, och så är det bra träning för honom. :)

Joker visar att han börjar bli en stor pojke minsann. :D


Joker leker med Zorro genom att bita lite lätt i täcket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0