Duktig

Idag var Joker sådär duktig som bara han kan vara. Jag tog in honom från hagen och ställde honom direkt på gången. Började med att kratsa hovarna och borstade hela honom efter det.

Han brukar vanligtvis kunna gå några steg hit och några steg dit när han kommer in från hagen och inte har fått äta sitt hö i boxen först, men idag stod han helt stilla och bara va och tyckte att det var skönt. :) Väldigt duktigt utav honom tycker jag!


Joker på stallgången.

Och både igår och idag så har jag haft hans hovar uppe även efter det att jag kratsat klart, även "slagit" på undersidan med hovkratsen så att det både ska låta och kännas litegrann utan att han ska bry sig om det och han har verkligen varit jätte duktigt. Han har inte brytt sig någonting, inte ens när jag bara hållt upp hans hov, UTAN att göra någonting så har han bara stått där och accepterat det, inge krångel eller protester. Det är väl ändå super det?!!

Nästa steg är ju hovslagaren då. Hoppas han sköter sig, och förhoppningsvis kan jag filma lite, eller in alla fall ta ett kort eller två. ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0