En sådan där period...

Jag tror Joker har kommit in i en sådan där period där han ska börja trotsa och busa och testa gränserna. Det som var igår skrev jag ju här på bloggen, idag när jag skulle ta ut honom tog jag på honom täcket först, då det är snöstorm ute, igen, i alla fall så när jag lagt på honom täcket, precis som jag gjorde första gången han hade täcke på sig, lugnt och försiktigt och "unghästvänligt" så började han gå runt, runt i boxen ungefär som att han aldrig haft täcke på sig tidigare. :S

Det var förrra veckan sist han hade täcke på sig, så farligt länge var det knappast, det har gått längre förututan att han gjort reaktioner. Men visst, han är unghäst! 

När vi sedan gick ut genom stalldörren och ut till hagen så försökte han hela tiden busa - som att han kom ihåg gårdagen och ville göra om det!?

Sedan har han fått en boxgranne också, det är ett sto som är ca ett halvår äldre än Joker och han har visat att han inte gillar henne alls. ^^ Eller ja, han försöker i alla fall. Öronen är bakåtslickade och sedan hoppar han emot henne, som en "attack". Han testade bakåtslickade öron på mig igår också. När jag gick ut till hagen så kom han emot mig och tyckte att han var jätte läskig men jag bara fortsatte att gå (är så van Zorro som är likadan, fast ALDRIG gör någonting) och då blev Joker nyfiken istället och gick fram och hälsade. Han blev nog lite besviken när det inte fungerade på mig. Haha.

Jag tycker det är bra att han får vara häst också och ha sitt kroppsspråk och vara "barn" och lära sig det sociala med hästarna, men det ska inte vara några frågetecken på att det är jag som är ledaren!

Jag bara väntar på att kulorna kommer ner, undrar hur han blir då?! Förhoppningsvis är han så pass väluppfostrad så ahn inte blir "galen" i alla fall...

Det återstå att se! 

Kommentarer
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

SVAR: Kul att få reda på, tack för att du svarade! :)

2010-02-05 @ 10:37:15
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0