Följer schemat!

Vi följer schemat som jag gjort för den här veckan. Allting har gått bra och vi håller minnet "fräscht".

Idag hände dock en liten annorlunda grej. Vi tog på senskydden fram och borstade lite snabbt medans han stod uppbunden på stallgången. Sedan gick vi ut på "promenad", dvs upp på gårdens framsida och kikade på lite saker. Kom dock inte allt för långt innan Joker blev jätterädd för en bil som startade och åkte ifrån gården (han har aldrig tidigare varit rädd för bilar), sedan blev han lite busig och rädd och reste sig lite grann och slog med frambenen. Jag hade dumt nog inte hjälm på mig dagen till ära (jag som alltid annars har hjälm, till och med nästan när jag sover). Jag ska ha hjälm på mig nästa gång, och longerlina istället för vanligt grimskaft! Säkerheten ska komma först, och dessa dumma "nybörjarfel ska utrotas"!

Dock var det väldigt blåsigt ute och det började skymma, så det var lite överkurs för Jokers del. Vi tränade i alla fall på start och stopp, vilket han gjorde väldigt bra, såklart kan det bli bättre, men för att vara busig unghäst som testar gränserna så var det toppenbra! Vi får finslipa, vi har ju lite tid på oss. :)

På onsdag nästa vecka ska Joker verkas. :) Har gått för lång tid nu så hans hovar har blivit pinsamt fula. Men nu är det bokat i alla fall, så nu ska det bara genomföras. Vi ska träna ytterligare på att lyfta benen och ha den kvar uppe de dagarna som är kvar nu, han kan vara lite kinkig med det ibland...

Jag har tänkt på att jag höjer ribban för Joker ganska mycket nu. Förväntar mig att nu har han gjort det så himlans bra, tex av och på med grimman, men tänker inte på att han fortfarande är "bäbis" och kan "glömma bort"/inte vilja vara med en dag, och då måste jag börja om, men glömmer bort detaljerna.

Nu har inte Joker krånglat något med grimman, men jag har tänkt på att jag "slarvat" med mina kommandon, att jag inte använder dom så som jag gjorde från början. Jag måste skärpa mig och anstränga mig mera så att det här blir rätt och inte blir några onödiga missförstånd under vägens gång. 


Joker flemar. ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0