Hovslagaren på besök

Måste be om ursäkt för den otroligt dåliga uppdateringen men blogg.se har krånglat massor och jag har knappt kunna logga in, och kom man in, ja då gick det inte att publicera inläggen...?! I alla fall så kommer här ett nytt inlägg! :)

Igår var nämligen hovslagaren här och verkade och skodde i stallet där jag har mina hästar. Det var då även upp till bevis för Jokers del, men även för min del! Hade jag lärt honom rätt? Var han duktig i stundens hetta? Och vad sa hovslagaren?

Joker uppförde sig nästiltill exemplariskt! Han hoppade till en g¨ng, annars stod han stilla och flyttade sig bara när han blev bedd till det. Så jag är mer än nöjd med honom! Han fick sitta fast på ena sidan och så höll jag i honom med grimskaftet på den andra sidan, ifall han inte ville vara med alls. Men det gick som sagt riktigt bra. :)

Hovslagaren var lugn och duktigt med Joker, så även nr han hoppade till den där gånger så behöll han lugnet och blev inte hysterisk på Joker, det betyder väldigt mycket! Stor guldstjärna i kanten till dig!

Hovslagaren sa även att Joker i fram var något inåttåad och att han var något hög på yttersidan på båda fram. Med närmare verkningsperioder kan det gå att rätta till helt genom att benet sluter sig mellan 10månader och 1,5år (beroende på häst), och om det inte gick så var det ingen fara då det var så himlans lite. Men förhoppningsvs så ska det blir helt bra! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0