Like A Joke

Efter att ha fått en massa inspiration ifrån både Caroline och Freja så har jag kollat lite mera på Jokers härstamning. Tänkte skriva lite småfakta och visa lite bilder och filmer på hingstarna i Jokers stam. Denna gång blir det endast lite från pappa De la Gardies sida. Har den här gången kollat lite på pappa, farfar, farfars far oh farfars farfar. Antar att jag kommer att kolla in hans stamtavla ännu lite mera - har detta att gå efter.

Kanske man skall satsa på att ha Joker kvar som hingst?! Tror ni han kan vara något hingstämne? ^^

Här är Like A Joke "Joker" som föl och idag, som 10månader.



Pappa är De la Gardie. www.segorp.se


Farfar är Davignon I.




Farfars far är Donnerhall 1981-2002. Oldenburgare. 172cm i mkh. 


En film jag tycker om är denna på Donnerhall och en av hans söner Donnerschlag.

Farfars farfar. Donnerwetter 1977-2003. Hanoveranare. 167cm i mkh.

(förlåt för suddig bild...)

Film på Donnerwetter.


En del fakta (tex född, död, mkh och ras) om Donnerhall och Donnerwetter är tagna här i från.

Som ni såg nu är det namn, lite bilder och några filmer denna gång. Har jag tid någon gång så blir det kanske lite mer djupare fakta om dessa vid ett senare tillfälle, men tänker inte lova någonting! Vore dock kul att få veta så mycket som möjligt. Vet lite nu, då jag skummade igenom texterna - men vill ju veta ännu mera! :)


Kommentarer
Postat av: caroline

intressant stam, antar att det är mycket gång i din häst också?

2010-02-13 @ 22:31:04
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: Madde :D

Vilka fina förfäder han har Joker! :D

Han skulle säkert ge dom sötaste avkommorna i världen din gulleplutt ;)

2010-03-20 @ 11:14:53
URL: http://maaddiizz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0