Något nytt

Vårkänslorna har börjat komma krypandes i Jokers kropp, och det är ju just nu som dessa överraskningar kan komma nerdimpande. ^^ Det är nämligen såhär att Jokers kulor har börjat komma ner nu - idag kände jag en på hans högra sida. Och senast i söndags var det helt tomt där, så nu gick det fort! :p

Fattas bara att den vänstra ska komma ner nu också så kanske jag hinner kastrera honom innan betet!

För övrigt så fick Joker en ganska lugn vecka förra veckan. Vi tränade lite inför hovslagarbesöket, och som jag skrev tidigare så gick det bra. :) Efter det så har inte allt för mycket hänt, han har blivit borstad och pysslad med som vanligt varje dag och vi ledtränade lite spontant innan insläppet i söndags vilket vi ska försöka göra fler dagar då han skötte sig exemplariskt då!

Idag borstade jag honom ordentlit och tog bort en massa päls som lossnar nu (pälsbyte den här tiden ju) och pysslade lite grann.

han var även lite kaxig i hagen idag när jag skulle ge lunchö och när jag sa ifrån så vände han rumpan till mig. :O Det var verkligen inte likt honom, men kan tänka mig att han är inne i en tonårsperiod nu och ska försöka trotsa lite grann.

Ska försöka ha honom inne i stallet själv också, för det har han ju lite sårt med och blir lätt "öppe i varv" då.

Annars mår min stora pojk bra. Berättade jag att han är stor nu?! 150cm i mkh (kanske till och med lite högre), undrar hur stor han kommer att bli? Aja, det återstår att se. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0