Bilder

Äntligen tog jag tag i saken och laddade in bilderna på datorn, så nu kommer det några bilder här på bloggen också. Vilket påminner mig lite om att jag borde ändra utseende på bloggen och inte ha den här tråkiga "standard"-looken! Men det får jag ta tag i lite senare.


Dålig mobilbid. Joker står på stallgången på Ekerö.


Snögubbe på Ekerö. Joker i hagen, mitt under snöandet. 

På bilden nedan ser benen och den bortersta hoven lite konstiga ut - mobildbild och dåligt ljus i stallet är orsaken till detta. Men jag la inte upp bilden för att visa hur konstigt det ser ut, utan för att jag har en fråga!



När första minusgraderna kom, så fick Joker en "blodrand" på hoven vänster fram, precis vid övergången från kronrand - hov. Han har haft den till och frpn då temperaturen på Ekerö har växlat från minusgradet till plusgrader. Randen försvinner när det är plusgrader och när det är minusgrader och/eller han befiner sg i snö så kommer blodranden tillbaka. Vad beror detta på? Har ni haft så på någon av era hästar?

På bilden är randen ganska svag, den blir rödare ju kallare det är ute/ju längre han varit i snö... Kan det vara dålig blodcirkulation i hoven/benet? Vad gör man för att öka blodcirkulationen i hoven?


"Gammal" bild på Joker. Innan vi åkte ner till Ekerö.

              

Sådär, lite bilder blev det i alla fall.

Nu ska jag snart gå till stallet. Får se om det blir en kort promenad, eller om det bara blir pyssel i stallet. :)


Kommentarer
Postat av: Emma

Fin blogg :)

2010-01-03 @ 20:24:24
URL: http://eemmapersson.devote.se
Postat av: ebba

Gullig liten snögubbe ;)

2010-01-04 @ 19:28:42
URL: http://brejjk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0