Sammanfattning

Jag gör en kort sammanfattning av de dagar som gått sedan jag sist skrev i bloggen.

21 januari, torsdag:
Idag stod Joker uppbunden på gången. han blev borstad, fick pälsglans i svansen och även i manen, vi kratsade även hovarna. Han skötte sig fint. :) Var dock lite otålig idag, och jag tror det har att göra med att han togs direkt från hagen och ställdes på gången, när det egentligen var matdags för has del. En nyttig lärdom för Jokers del.

I boxen fick han även en elastisk gjord runt magen, så han ska vänja sig för framtiden med sadelgjord och longer-/tömkörningsgjord. Jag valde att ha den ganska spänd, då Joker faktiskt har haft en elastisk gjord runt magen tidigare, innan vi åkte ner till Ekerö, och då var de tinga problem. Idag reagerade han lite smått, då jag provade att bara ta den runt magen utan att sätta fast det. Han blev lite chockad att det var någonting som hamnade runt magen och ryggen på honom, men gjorde ingenting mer utan fortsatte att äta på sitt hö och då kunde jag lätt spänna fast gjorden. DUKTIG POJKE! :D

22 januari, fredag:
Idag tog jag och Joker en omväg in i stallet. Vi gick nämligen runt på gården, på framsidan och kollade på lite saker och bekantade oss med en ny miljö. Joker var otroligt nyfiken, men blev lite smårädd för några saker också.

Vi träffade bland annat på en stol, hönsnät, såg andra hästar (som han dock ser varje dag från sin hage), en traktor, bilar, fyrhjuling och lite annat smått och gott. ^^ Vi träffade även på får, och dom rörde tydligen på sig, haha, men han blev inte mer än lite rädd just för att dom rörde på sig och sedan blev han nyfiken på vad det var för någonting. Så söt!

Under promenaden så ville han gå framåt hela tiden ch blev väldigt pigg, men han lyssnade toppenbra på vad jag sa till honom. Så det känns som att när vi gjort det där en gång till så sitter det och vi kan bege oss ut på utflykter utanför gården sedan. :) Känns bra att det går så himlans bra med honom, att han lär sig och att han lyssnar så fint på mig. Kan inte göra annat än att säga; WOW VILKEN UNGHÄST! Och han är min. :D


Jokers huvud med fåren i bakgrunden. :)

23 januari, lördag:
Dvs. igår, då gjorde jag ingenting med Joker, jag tog bara in och ut honom från stallet. Tror det var bra för honom att kunna smälta det osm hände igår. :) Jag vill inte överarbeta honom, så att det blir "kortslutning" och han inte vill lära sig mera. Kollade dock igenom honom så att han var hel och inte fått något sår eller dyligt, alltså det vanliga jag gör varje dag!

Nä, nu ska jag fara till stallet. Vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0