Sammanfattning

Jag har varit riktigt dålig på att skriva nu på senaste tiden och ber om ursäkt för det. Tiden har runnit iväg, och det har alltid funnits massor att göra, så då blir det inte mycket sitta vi datorn.

Jag kan ju börja med att berätta att Joker varit förkyld i snart 4veckor. :O Det började med hosta (som jag trodde berodde på det då, torra och lite smuliga hösilaget), en vecka senare kom snoret och så har det fortsatt. Hostan har blivit lite bättre nu, men han är fortfarande snorig. Han verkar vara på bättringsvägen i alla fall, och det är ju skönt det!

Sedan kan jag berätta att vi i onsdags (den 30december 2009) åkte hem igen till Huidksvall. Dock står Joker i ett stall han inte stått i tidigare, men "pappa" Zorro har stått där tidigare och känner stället väl. :)

Resan upp gick toppen och han fick, precis som förra gången åka lös i transporten. Zorro stod fast på ena sidan och joker stod på den andra sidan. Vi ska börja träna Joker på att sitta fast i transporten, men jag ville inte sätta fast honom då jag vet att han inte suttit fast i transporten tidigare, även om han är guda snäll och står stilla i transporten utan några krångel, så vågade jag inte riskera något...

Han traskade in i transporten som om han var född till att gå in i transporter. ^^ Han är så OTROLIGT duktig att jag inte tror mina ögon när jag ser hur han, nästintill lastar sig själv. :O :) En stolt matte har han kan jag lova!
 
Joker står nu inne på nätterna, precis som på Ekerö, och går ute på dagarna. Dock är det här ett kallstall med plats för sex hästar och just nu står det bara fyra stycken inne, så det blir ganska kallt. Jämfört med på Ekerö, där stallet hade många hästar inne, lågt i tak och stallet var antagligen isolerat där också, och då blev det automatiskt varmare. Så det blev ett "klimatbyte" för honom. Just nu har han täcke på sig, men jag ska försöka vänja honom av det. Det gör ingenting för mig att han har täcke på sig, men för framtiden så är det bäst om han klarar sig utan.

Tänk er själva att först vara van med som MAX -10grader, som inte höll i sig mer än en dag eller två, och resterande dagar var det kring -5grader. För att sedan komma till ett ställe där det är kring -20, massor av snö och det blåser iskalla vindar vart man än befinner sig. Och som toppingen på en glass, så snöar det massor...

Jaja, vi får se hur det går. Jag vill inte att förkylningen ska börja om igen så vi tar det säkra kortet före det osäkra. :) Sen om det är rätt eller fel, det visar sig!

Bilderna som jag lovat kommer, men inte i detta inlägg. Får försöka att ladda upp dem idag. :)

Joker som aldrig stått på gången i det här stallet, stod snällt första gången (i fredags) även fast Zorro var lite smått galen när han stod på gången, samtidigt som Joker gjorde sin debut i det nya stallet. Ja, vad ska man säga?! Vilken TOPPENHÄST jag har hittat. :P

Dom tror att han blir en bra hopphäst också, (vilket jag hoppas på att han blir ^^). Han hoppade nämligen över en snöhög i hagen (kanske den är lite över 1meter hög? och lite bredare), från stillastående, och han såg inte ut att anstränga sig alls - Kan ju med det berätta att stallägarna var lite oroliga, om han skulle hoppa över staketet någon gång, för hoppa högt kunde han tydligen, hihi. Ska bli kul att se vad det blir av honom i framtiden. Men någon stakethoppare vill jag inte ha. ;)


Halmmonster på Ekerö. Joker ligger och vilar i boxen.

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Söt! :P

2010-01-06 @ 20:54:33
URL: http://calleojag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0