Snorunge


Joker är fortfarande snorig. Gult, klumpigt snor... :( Det var bra i några dagar, inget snor syntes till, men igår kom det tillbaka igen. Hostan är *peppar peppar* borta i alla fall!

Joker har blivit borstad någon gång sedan jag skrev sist, inte så mycket, det har faktiskt varit ISKALLT här de senaste två veckorna. -28 var inte alls ovanligt, och då hade jag absolut ingen lust att vara i stallet längre än nödvändigt, men visst har jag varje ddag pysslat med honom en kort stund, om det så har varit att kratsa hovarna, bytt täcke, kliat lite och klappat på kroppen osv så har jag ändå gjort någonting varje dag.


Snögubben Joker...

Joker måste verkas - har jag skrivit det förr eller?! :O Haha, jag är lite förvirrad nu känns det som. Ska prova att dra raspen över alla hans hovar innan vi tar hit hovslagaren. Han är ju lite "bestämd" när man ska kratsa framhovarna. Han vill inte riktigt ha kvar hovarna uppe, eller han låtsas i alla fall som det, jag brukar alltid få min vilja igenom, vare sig han vill hålla upp sina små hovar eller inte. Inte på ett elakt sätt, utan på ett snällt, men bestämt sätt. ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0