Benskydd?!

Nu på eftermiddagen när jag var till stallet och kollade till hästarna så hade Zorro och Joker gjort så att den understa tråden i en del av hagen hade åkt ner på marken och låg i en hög längre in i hagen. Själva isolatorn som är en "dubbelisolator" där både handtag och tråd ska sitta hade rätats ut, vilket tyder på att någon utav hästarna antagligen fastnat i tråden utav någon anledning, och denna häst antar jag är Joker då han gjort sig illa på sitt vänstra bakben och var jätte varm i benet och hade ett sår som liknande en "stängseltråds-skada".

Jag är himlans trött på att han ska vara skadad på benen hela tiden, han behöver liksom sina ben i framtiden, då vi förhoppningsvis ska kunna tävla i hoppning på en högre nivå än att gå över bommar som ligger på marken bara för att han är skadad...

Är det allt för dumt att sätta på honom benskydd? Inte att han ska ha dem hela tiden 24timmar om dygnet, men mycket utav tiden som han går ute, vilket just nu är dygnet runt. Kan han bli mindre försiktig i framtiden, bara för att han skulle ha benskydd på sig ute nu en del av dagen för att förhindra skador? Kan han bli mera känslig för islag och liknande när han är äldre om han har benskydd på i ung ålder?


Joker med benskydd på sig i boxen i början av år 2010.

Jag vill ju inte att han ska få "men" i framtiden bara för att han slår på sig och skadar sig själv en massa nu, men jag vill ju inte heller att det ska bli det motsatta bara för att han har skydd på sig nu...

Tänkte i alla fall att han skulle få gå med ett par mjuka, ickeskavande men skyddande benskydd på sig i så fall. Men ändå är jag lite emot detta då han ju bara är 1år... Eller ja, 1år och 2månader. =)

När jag var där nu på eftermiddagen så fick han en spark på samma ben av Zorro som går med skor på sig runtom, så himlans typiskt. =(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0