Bete

Igår släpptes Joker på mini-bete, dvs han ska bara gå där i några dagar då den hästen behöver sällskap och Joker behöver ju äta upp sig så jag säger ju knappast nej till det.

Idag när jag skulle ta ut honom ur hagen så följde han snällt med men tvärstannade när han märkte att han itne skulle få beta utanför hagen, söta häst, så kul att han visar det så tydligt. ^^ Men jag ville bara kolla igenom honom och se så att han mådde bra och rörde sig som han brukar. Han var dock varm i sitt vänstra bakben från hasen och nedåt och lite svullen vid kotan (kotsenskidan), men annars var han som han brukar... Såg ingen rörelsestörning men antar att det är för att han legat ner på det benet.

Alla tre hästarna låg nämligen ner i hagen när jag kom. Väldigt mysigt såg det ut att vara och himlen var klarblå och solen lyste, en fin morgon med andra ord! =)


Joker igår på dagen innan han är släppt i beteshagen.

Kan ju berätta att joker blivit lite hingstig i sitt beteende också. Han släpptes ju ihop med en ny häst igår, plus Zorro då, men det var den 19åriga Bohéme jag syftade på. Jag filmade en del idag då Joker ställde sig upp när Bohéme ställde sig upp ich sedan gnäggade han och gjorde sig till och vallade honom runt, runt i hagen, haha. Som att lilla Bohéme fick vara sto istället för valack som han faktiskt är. Var lite kul att se Joker igår hur han var med nya hästar och hur han betedde sig när han var lite hingstig, dock på en valack, men man ska väl börja någonstans, eller?! ;)

Ska försöka komma ihåg att ladda upp filmen på datorn och på YouTube så ni kan se. Han var inte så värst hingstig egentligen, men han har ju försökt kliva på honom också, haha. Men tur är att han inte är elak i alla fall, och Bohéme är ju världens snällaste. Men som sagt, jag ska ladda upp lite filmer, ha rju andra än bara den och sedan lägga in lite nya kort också. Det låter väl bra?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0