"Den är öppen!"

Igår morse när jag kom till stallet så hörde jag lätet av en grimma, ni vet skrammlandet som blir av spännena osv. När jag kommer in i själva stallet så ser jag flughuvor, grimmor, grimskaft och den portabla (heter det så?) kroken. Den här "portabla kroken" är egentligen fyra krokar som brukar sitta på Zorros box, så långt ifrån Joker som möjligt (haha), han har nämligen slaktat en flughuva sedan tidigare när den hänge lite nära..

Nu nr allting låg på golvet så var det de enda jag såg, men märkte även en massa spån på golvet alldeles bredvid dom där sakerna. Tittar upp och ser Joker lite halvt utanför sin box med boxdörren sådär halvöppen..

Ni skulle ha sett hans min, lite sådär rågande varför jag började plocka upp grejorna från golvet och samtidigt lite sådär oskyldigt osynlig; "Om jag inte rör mig och int eandas så syns jag nog inte..". Supersöt, men ack så rädd jag var att han gjort sig illa eller liknande, inte visste jag hur länge han hade varit lös, vart han hade varit eller vad han hade gjort. Nu såg jag ju att det inte fanns några spån"avtryck" på stallgången och så, så jag visste ju att han itne gått någon annan stans i alla fall!

Han har alltså fått upp boxdörren (som har ett vanligt boxlås, se bilden nedan). Och lekt lite utanför sitt "hem" i stallet, haha. Nu var han helskinad och hade inte gått någonstans i stallet förutom med ramhovarna då Zorro också var där. Men OM han hade gått ut ur stallet då?! :O Tur i oturen var det i alla all.


Boxlåset vi har, fast vi har en "bricka" som är "ett" med resten av låset. Dvs så dom inte kommer åt själva "pistolen" man öppnar med, därför vi hade basnöre (som nu är ett minne blått!).

Anledningen till att han fått upp boxdörren var att vi hade ett balsnöre på själva boxlåset så det gick lättare att öppna dörren då den annars är väldigt trög att öppna. Så både av säkerhetsskäl och för att det ska gå lättare i vardagen så hade vi då ett balsnöre på boxlåset. Detta snöre har han då fått tag i och lyckats få upp boxdörren. Så nu är snöret borta och Joker är i sin box om nätterna, precis så som det ska vara. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0