Flugspray

Gör ett nytt inlägg och berättar om vad jag gjorde efter longeringsträningen, det blir så långt och så himlans mycket text annars.

Tog in honom i stallet och tog av honom benskydden, kratsade hovarna och borstade honom som alltid. Kliade honom mellan frambenen då han fått väldigt mycket myggbett där och han kliade nöjt med mig. ^^ Borstade vidare och kände som alltid mellan bakbenen och vid skapet så att allt var som det skulle där. =) Han lyfte på båda bakbenen (alltså ett i taget, haha) så jag skulle komma åt och klia bättre! Så himlans kul när han är så tydlig med vad han tycker om! =D


Joker på gången idag.

Efter borstandet och en del mys så var det dags för flugsprayen att komma fram. Jag brukar ha honom "lös", alltså i grimma och grimskaft, medans jag sprayar det på honom så brukar han gå runt, runt/steppa åt sidan och inte vilja stå stilla med andra ord. Så av säkerhetsskäl har jag honom "lös". Idag var det dock lite annorlunda. Joker gick runt och sedan fann han en tvättborste som "låg på väggen" (den väggen ni ser på Jokers vänstra sida på bilden ovan!). När han hade den att leka med stod han helt stilla trots att jag sprayade massor på honom! =D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0