Söta underbara världsbästa Joker!! =D

Idag har jag aktiverat Jokers hjärna (och lite kropp också). Vi har nämligen påbörjat longeringsträningen idag. För första gången så har Joker blivit longerad. Han fick gå i en mindre volt runt mig (som stod i mitten), ungefär i en volt lite större än ett longeringsspö ifrån mig (förstår ni vad jag menar då?). Han var så himlans duktig så jag vet inte vad! =D


Ni får en bild som inte har ett dugg att göra med texten (eller jo, Joker är på bilden och texten handlar om honom, men mer än så är det inte), det är ju sååå tråkigt att läsa mycket text utan bilder. ^^

Jag började med att sätta på honom senskydd på frambenen, yttifall han skulle få för sig att bralla så skulle han inte skada sina (fram-)ben i alla fall. Satte på honom grimma och longerlinan fästes i den. Tog sedan longeringsspöt och  lät honom lukta på den och kolla in så att den inte var farlig eller liknande. "La" den vid manken och drog den sedan bakåt, som en smekning liksom så att han skulle se att jag inte ville någonting som var farligt eller elakt med den, utan att den bara var en förlängning utav min arm. =) Gjorde så överallt på hela honom, även huvudet. Till en början var det lite annorlunda för honom och han ville gärna gå undan, men när jag lugnt sa "nej" så stod han kvar och lät sig pisken "bekanta" sig med honom och efter en väldigt kort stund fick jag även "smeka" honom på både öron och i pannan med pisken.

"Petade ut" honom lite försiktigt med pisken efter att han bekantat sig med den, så han gick på en mindre volt runt mig. Han gjorde precis som jag bad om vilket jag först inte trodde han sulle göra, det var ju trots allt första gången i hans liv som han gjorde så! Men med väldigt lätta hjälper gick han på spåret jag bad honom hålla sig på. Han skrittade lugnt på och jag fick peta honom på rumpan med pisken utan att han blev irriterad eller rädd för den. Jag bad honom göra halt genom att sätta pisken framför honom (framför bogen) och samtidigt sa jag "ptrooo". Han stannade när jag bad honom och höll sig kvar på spåret, men funderade någon enstaka gång på om han skulle gå mot mig eller hur han skulle göra, men jag bad honom då lugnt att gå framåt igen då han redan gjort det jag bett honom om! =)

Gjorde detta några gånger i båda varven vilket fungerade fint åt båda hållen. Min duktigta Joker! =D


Såhär trött kunde Joker ha blivit om jag tränat för länge och för mycket...

Höll inte på så länge då det som sagt var allra första gången och då ska det vara lätt, så han tycker det är roligt till nästa gång och att han under tiden inte får allt för mycket att tänka på!!

Jag var helt själv är jag gjorde detta och om jag inte sa det innan så höll vi till i hagen (och det var miljontals med mygg på Joker hala tiden, trots det var han super-cool). Ville inte vara utanför hagen då jag var själv och jag visste inte hur han skulle reagera första gången. Synd att jag var själv, hade mer än gärna velat ha kort och film på första gången, men man kan inte få allt. Minnet av hur duktig han var idag slår allt!! =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0