Superblank

Om man ryktar en häst som redan är blank, blir det superblank då? Alla vet ju att när man ryktar hästen så blir det blank, men Joker är ju redan blank i pälsen, så då tyker jag att han borde bli lite sådär extra-allt-blank. Haha. =)

Nej då, nu ska jag skärpa mig och inte komma med några sådan där påhitt, hehe.

Igår ryktade jag i alla fall hela Joker. Det är så himlans kul att göra saker med honom då han alltid uppskattar det! Jag rycker manen, klipper öronen, borstar och ryktar och han bara totalt älskar det. Så ku! Igår ryktade jag honom och han som redan är så blank oh fin i pälsen behövde det nog för ökad blodcrikulation då han varit innen i två kraftiga växtperioder sedan i våras. Nu är han snart högre än mig. Det blir en stor häst det här. Han förväntas växa ca 15-20cm till. :O


Man ser att han är blank i pälsen, trots dessa fula dammprickar på kameralinsen!

Känns skönt att han är välhanterad då i alla fall, annars kan det bli problem senare, då han både är hingst och unghäst och dessutom ska bli sådär stor!

Vi har ju börjat lite smått med "visa häst vid hand"-träning nu och jag kan bara säga att han är väldigt lättlärd. Från att inte veta var "traaava" betyder till att kunna det på tre gångers träning. =D Och ni ska veta att jag bara har gjort det då han tas in på kvällarna, en gång/kväll. Men det har inte blivit varje dag, utan jag vill att han ska få till att smälta det hela också och det fungerar toppen på Joker! Ska snart börja med uppställningen också, antar dock att det kommer att bli krångligare då han då måste stå stilla, som är sååå tråkigt, haha. Fast han börjar bli riktigt duktig faktiskt.

När han stod på gången förut och jag inte pysslade med honom så trampade han runt, utan att bli hysterisk då, men nu står han lugnt kvar och väntar tills jag kommer tillbaka alt. börjar pyssla med honom igen. =) Det är verkligen stora och nyttiga steg framåt som sker nu! Snart ska vi förhoppingsvis kunna börja med löshoppningen också, har ju inte velat börja med det innan han slutat skjuta i höjden så mycket. Då sliter det mer än gör nytta tycker jag..


Stor, nej inte alls...

Kan ju även berätta att Joker inte kan ta ögonon ifrån stoet som går i hagen bredvid och står i boxen mitt emot honom i stallet. Ida struttade han ut ur stallet hur glad som helst och ville ut då stoet gått ut redan. När jag skulle släppa honom i hagen och ta av honom grimman ville jag att hans kulle koncentrera sig på mig, men han hade bestämt huvudet åt stoets håll, haha. Han är ju inte elak eller överdrivet hingstig, så det går ju att säga till honom, men just det där med att rätta upp huvudet på en häst som är flera cm högre än en själv (alltså så långt jag kan sträcka mig och upp till hans huvud), det är lite svårt sådär. ^^ Tur han är lika snäll som han är stor! Och ju mer han växer ju snällare blir han, eller? =P
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hur hög är han? =) och hur gammal? Han är väldigt väldigt fin!

2010-07-31 @ 12:57:02
URL: http://semlur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0