Första dagen...

...mot mål nummer 1. :)

Joker gick omkull i hagen idag, eller ja, han blev påhoppad av "Lillen" och hamnade då på backen med bogen först och blev hur skitig som helst. Tänk er bajsblandat vatten (smält snö och bajssmul) på halva honom... Aja, var bara att borsta bort det som gick när det torkat lite. 

Gick bara några extra meter idag, innan vi gick in i stallet och in i boxen. Det blev ungefär halva baksidan. Mycket lera och vattenpölar vilket var snabb och bra träning för Joker. Han skötte sig exemplariskt! :) Var nyfiken och framåt, precis så jag vill ha honom.

Efter det fick han som sagt gå in i boxen då jag skulle gå en promenad med Zorro. 

Väl tillbaka från promenaden med Zorro (+pyssel såklart), så tog jag ut Joker ur boxen och ställde honom på gången. Borstade honom och kratsade hovarna och myste lite osv. Han jäspade och tuggade och stod helt stilla väldigt länge när jag borstade och pysslade med honom. Han bara älskar det. :)

Satte på honom benskydd runtom också, lite "läskigt"/irriterande var det med skydd på bakbenen, men det gick över på två sekunder. :)

Lite senare tog jag ut honom på gången igen (dock i grimma och grimskaft - alltså "lös") och mätte honom nu och tog det här måttet från kota-armbåge och det måttet från armbåge och uppåt vilket visar ett ungefärligt mått på hur stor dom blir som vuxen.

Han visade kring 155cm nu och enligt "framtidsmätningen" så ska han bli kring 170-175cm. :) Bra mått enligt mig, trots att jag själv "bara" är 163cm. ^^ 

Åh, GUD VAD JAG LÄNGTAR tills Joker är redo för inridningen - bästa att inte bli fööör ivrig. ^^ Hehe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0