Leran äter upp mig!

Idag var andra dagen som vi gick på "promenad". Man kan ju egentligen inte kalla det promenad, för det är ju inte direkt långt bara på baksidan av gården, men det är otroligt nyttig träning för Jokers huvud. :)

Idag gick vi åt samma håll som igår, dock lite längre och vi tog även lite längre tid på oss så han verkligen fick lukta och tänka!

Nu är det ju vår och all snö smälter och det blir mjukare i marken, då kommer även leran fram och vattenpölar och på vissa ställen är det i mängder, (tacka gudarna för att det blir torrare sedan). Idag ille Joker helst att jag skulle bära honom hela vägen och verkade tro att leran skulle äta upp honom eller någonting liknande. Han försökte går där jag gick - i mina fotspår, istället för där jag ville att han skulle gå. ^^ Söta Joker då, haha.

Han "snorkade" också ungeför hela tiden som vi gick där, så det var riktigt läskigt, fast han var lugn och nyfiken på allting. :)


Tog in honom på gången och bortsade och kratsade hovarna som vanligt. Och han är så söt, han vill verkligen bli pysslad med heela tiden och när jag borstar och pysslar så jäspar han och tycker att de tär supermysigt. Hehe...


Imorgon ska det bli "vilodag" då blir det bara borstning och kanske fix med den väldigt (o)raka manen. Får se om han vill vara stilla med huvudet, så jag kan rycka honom i manen då da?! :)


Joker i hagen..

 


Kommentarer
Postat av: ASTRIDS TRÄNING - tävling i bloggen!

SV: hhm inte ngt vad jag kan se med ögat iaf.. men han är ju inte helt liksidig i ridningen..

2010-04-01 @ 19:05:14
URL: http://astridstraning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0