Så duktig

Jag kan inte säga annat än att min Joker är makalöst duktig, trots att vi fått byta ut handtagen till deras hagöppning 3gånger sedan han kom. Han går emot, får en stöt och hoppar framåt istället för bakåt. Han busar och kommer lite nära tråden och hinner inte stanna osv. Igår hoppas jag att det var det sista handtaget!


En "död" Joker i hagen. Ligger och vilar i den värmande vårsolen.

För övrigt så gick lastningen i lördags (för en vecka sedan) bara bra. Han var dock lite rädd för att gå idrån den, alltså med rumpan mot transporten, då han inte såg den lika bra som om han gick i sidled eller rakt emot den. Han stod dock lugnt i transporten när han kommit in i den, så det var inga problem på så vis. :)

I veckan så har Joker fått ta det ganska lugnt, har borstat på honom och lite sådant, men inte så mycket mera. Här om dagen började vi med dom "svåra" sakerna igen och först ut var sadeln.

Det var andra gången han skulle ha sadeln på sig, första gången så var det ju till och med fastspänd utan att han gjorde någon större reaktion. Idag stod han uppställd på gången efter att jag borstat på honom. Lite tramp åt sidan när jag lagt på sadeln men ingen större reaktion. :) "Ruckade" på sadeln och "slog" med stigbyglarna (som var fastsatta på sadeln, alltså inte utsläppta som när man rider) och han reagerade ingenting. Tog fram sadeln på halsen och på rumpan och "ruckade" på den, där den låg på honom. Bytte även sida och la på sadeln från "fel håll" och gjorde samma sak där. Ingen reaktion där heller. Han är så himlans duktig min Joker! :D


Se så stor han blivit! :)


Kommentarer
Postat av: kimmie.

Vilken söt häst! :)

2010-03-23 @ 11:41:25
URL: http://justkim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0